Dlaczego warto postawić na kawę ziarnistą?

Posted on

Większość z nas zaczyna każdy dzień od wypicia kawy, a później czynność tą powtarza kilka razy na dzień. Nie mamy żadnych wątpliwości, że kawa jest jednym ze spożywanych najchętniej napojów. Chociażby świadczą o tym przeróżne rodzaje kaw, które są dostępne w sklepach. Przemawiają także za tym wszelkie sposoby podawania kawy. Chętnie pijemy zarówno kawę mieloną, ziarnistą, jak i także rozpuszczalną. Jednak w tym tekście chcemy się skupić na kawie ziarnistej. To właśnie kawa ziarnista ze strony www.bee.pl powinna być przez nas wybierana. Przekonajmy się dlaczego?

Czym wyróżnia się kawa ziarnista?

Na pewno kawa ziarnista jest najbardziej najświeższą oraz naturalną odmianą kawy, ponieważ jej ziarna nie zostały zmielone. Oznacza to, że wszelkie cenne składniki nadal się w znajdują w nich i że ma ona świeży oraz także wspaniały aromat. Jej formą łatwiejszą do przyrządzania jest kawa mielona, a więc taka, która zmielona została jakiś czas temu, ale w dalszym ciągu jest dobra w smaku oraz bardzo aromatyczna. Bardziej przetworzonym typem kawy jest rozpuszczalna kawa, którą się poddaje obróbce, w wyniku której składniki charakterystyczne dla kawy zostają rozpuszczone oraz czuć wyraźnie różnicę pomiędzy taką, a kawą świeżą.

Argumenty przemawiające za wyborem kawy ziarnistej

Po pierwsze powinniśmy się zdecydować na kawę ziarnistą ze względu na to, że mamy okazję cieszyć się smakiem prawdziwej oraz świeżej kawy. Jeśli pijemy głównie kawę dlatego, że lubimy jej smak, to rytuałem najwspanialszym będzie zmielenie samodzielnie kawy i wypicie jej powoli, koncentrując się na jej smaku oraz także delektując się nim Po drugie, im dane pożywienie jest bardziej naturalne, tym więcej składników zdrowych trafia do naszego organizmu. Warto jak najbardziej wiedzieć, że kawa jest pełna antyoksydantów oczyszczających, a więc w organizmie spełnia bardzo istotną rolę. Dlatego też chcąc skorzystać ze zdrowych zalet kawy, warto ją pić świeżo po zmieleniu.

Kawa ma także pobudzające działanie, które dla wielu osób jest najważniejsze. Im jest ona bardziej świeża, tym zawiera większą zawartość kofeiny oraz tym bardziej jest to kawa bardziej aromatyczna. Gdy nie mamy czasu na zmielenie rano kawy, to przed wyjściem do pracy, możemy to zrobić w wolnej chwili jeden dzień wcześniej. W dalszym ciągu będzie ona świeża stosunkowo, w porównaniu z mieloną kawą, która jest sprzedawana  w paczkach,w  których ona przebywa o wiele, wile dłużej niż kilka godzin.

 

Czy kawa ziarnista jest zdrowa?

Posted on

Czy kawa ziarnista jest zdrowa czy nie? Nie powinno zabraknąć obowiązkowej porannej filiżanki kawy. Rozkoszowanie się gorącym napojem zawierającym pobudzającą porcję kofeiny pomaga rozpocząć dzień. Ale plotki o negatywnych skutkach pozostawiają mdły posmak. Czy kawa jest zdrowa, czy naprawdę powinniśmy przemyśleć jej spożycie? Poświęciłem się temu tematowi iw tym artykule omówię zalety i wady.

Jaki jest efekt kawy?

Jeśli chcesz dotrzeć do sedna działania kawy, powinieneś najpierw zająć się składnikami. Co jest w kawie? Najpierw dużo wody, dokładnie 99 procent. W przeciwieństwie do tego, co od dawna twierdzono, wodę tę można zaliczyć do dziennego spożycia płynów. Konwencjonalny kubek mieści od 125 do 250 mililitrów. Na przykład ci, którzy piją cztery filiżanki dziennie, pokrywają część swojego zapotrzebowania na wodę.

Należy przywiązywać dużą wagę do twardości i wartości pH używanej wody. Optymalna byłaby twardość wody około 8 ° di wartość pH 7,0. Jeśli te dwa czynniki nie są prawidłowe, wiele środków aromatyzujących nie zostanie rozpuszczonych, a smak ucierpi.

Drugi składnik to palone i mielone ziarna kawy. I tu robi się ciekawie. Ponieważ odpowiedź na pytanie, jak kawa wpływa na nasz organizm, zależy przede wszystkim od jakości ziaren i sposobu ich przygotowania. Ale o tym za chwilę. Wracając do fasoli: daje kawie specjalne składniki. W tym:

  • kofeina
  • Witamina niacyna
  • Białka
  • tłuszcz
  • Sacharoza
  • Kwas chlorogenowy.

Podnieś kofeinę – czas ma kluczowe znaczenie

Filiżanka kawy zawiera około 50 do 120 miligramów kofeiny. Młodszy brat, espresso, zawiera 60 miligramów kofeiny. Wielu dietetyków zaleca maksymalne dzienne spożycie 400 miligramów kofeiny. W zależności od wielkości filiżanki i zawartości kofeiny będzie to około czterech filiżanek kawy dziennie.

Kofeina działa wybudzająco, ale po spożyciu odgrywa ważną rolę. Jeśli wypijesz pierwszą filiżankę dnia zbyt późno lub za wcześnie, znacznie osłabi to działanie budzika. Idealny czas to między 9:30 a 11:30, ponieważ jest to faza, w której udział hormonu kortyzolu we krwi jest najniższy. Wysoka proporcja hamuje działanie kofeiny, dlatego warto uwzględnić ten fakt w konsumpcji kawy.

Czy jesteś jednym z rannych ptaszków? Wtedy możesz wypić pierwszą kawę nieco wcześniej niż o 9:30. Zasadniczo poziom kortyzolu różni się w zależności od osoby i nie może być żadnej ogólnej specyfikacji. Ale wspomniany okres jest przydatnym przewodnikiem. Pamiętaj, że u większości ludzi poziom kortyzolu osiąga szczyt między 8:00 a 9:00!

 

 

Wybierz ziarna kawy i przygotuj je odpowiednio

Posted on

To, czy kawa ziarnista (https://www.bee.pl/9047-kawa-ziarnista) jest zdrowa, zależy w dużej mierze od ziaren i sposobu ich przygotowania. Ogólnie zaleca się świeże ziarna kawy, ponieważ zawartość wolnych rodników jest tutaj niższa w porównaniu z przetworzoną kawą mieloną. Jednocześnie fasola jest pełna przeciwutleniaczy. Aby móc przygotować tak zdrową kawę, jak to tylko możliwe, potrzebujesz odmian przyjaznych dla żołądka, z niewielką ilością kwasu. W teście przeprowadzonym przez Stiftung Warentest następujące produkty otrzymały dobre oceny:

  • Lavazza Espresso Cremoso
  • Moreno Caffè espresso
  • Tizio Premium Caffè Espresso
  • Espresso Melitta Bellacrema.

Zawsze przechowuj ziarna kawy w szczelnym i chłodnym miejscu. Najlepiej włożyć go do lodówki. Przed przygotowaniem odstaw na 15 minut w temperaturze pokojowej. Nawiasem mówiąc, nie ma znaczenia, czy używasz „ziaren kawy”, czy „ziaren espresso”. Jedynie koneserzy zasmakowaliby różnicy, która dotyczy tylko stopnia wypalenia.

Jeśli chodzi o przygotowanie, warto przyjrzeć się Włochom. Ponieważ Włosi dokładnie wiedzą, jak to zrobić. Nie spieszą się podczas pieczenia i zwracają uwagę na delikatne procesy. Ma to tę zaletę, że ważne składniki są zatrzymywane, a niepożądane substancje są usuwane. Jeśli chcesz pić zdrową kawę, w pełni automatyczny ekspres to dobry wybór. Zwłaszcza jeśli nie masz ochoty eksperymentować, ale chcesz skorzystać z komfortu.

Ekspresy do kawy i ekspresy do kawy zapewniają pierwszorzędne rezultaty, jeśli sobie z nimi poradzisz. Możesz dowiedzieć się szczegółowo, jakie są różnice i co sprawia, że dobry ekspres do kawy jest dobry w połączonym przewodniku na ten temat, który zwraca uwagę na różne markowe produkty w tym samym czasie.
Na w pełni automatycznej maszynie powinieneś być w stanie ustawić indywidualnie następujące elementy:

  • Szlifować
  • Ilość ziaren
  • wydrukować
  • Czas kontaktu z wodą
  • Temperatura wody.

Przy prawidłowym ustawieniu z ziaren kawy uwalniają się cenne olejki i białka oraz naturalne składniki cukrowe , które następnie trafiają do Twojego organizmu i tam rozwijają swoje pozytywne działanie.

Korzyści z kawy

Dobra kawa może zapobiegać depresji i problemom z sercem, poprawiać jakość snu i chronić przed cukrzycą, to tylko kilka pozytywnych efektów. Mieszanka różnych substancji w kawie jest złożona i może zdziałać jeszcze więcej: „Nawet pięć filiżanek kawy lub espresso dziennie może wydłużyć oczekiwaną długość życia i chronić przed chorobami układu krążenia”.

Naukowcy z Uniwersytetu Harvarda doszli do tego wniosku w metaanalizie z udziałem ponad 200 000 badanych osób, według Waiting Test Foundation, w ramach testu ziaren kawy espresso. W artykule organizacja konsumencka zwraca również uwagę na wniosek, że Światowa Organizacja Zdrowia przychodzi po obejrzeniu ponad 1000 badań: „Nie ma dowodów na to, że kawa zwiększa ryzyko raka, ale są nawet dowody na to, że chroni przed niektórymi rodzajami guzy ”.